Jak ułożyć własny plan treningowy?

0
182
Jak ułożyć własny plan treningowy
fot.unsplash.com

Masz dość gotowych planów treningowych, które kompletnie się u ciebie nie sprawdzają a na dodatek po prostu ci nie odpowiadają? Drażni cię wszystko od muzyki po głos osoby, która prowadzi filmik instruktażowy. Nie chcesz kupować gotowych planów treningowych z obawy, że ci nie podpasują? Spokojnie! Pokażemy ci krok po kroku, jak stworzyć własny, idealny plan treningowy!

Ile razy w tygodniu ćwiczyć? Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć?

Z pewnością zastanawiasz się ile raz w ciągu tygodnia powinnaś ćwiczyć i jakie ćwiczenia wykonywać. Cóż zdania na ten temat są mocno podzielone. Jedni mówią, że 3 razy w tygodniu, inni, że 7 razy w tygodniu po godzinie, jeszcze inni, że maksymalna ilość dni BEZ treningu powinna wynosić 2, a jeszcze inni, że ćwicz tyle ile chcesz. Dlaczego jest tyle różnych opinii? Cóż każdy z nas jest inny, pracuje w innym miejscu, ma inne obowiązki domowe czy zajęcia poza pracą. Każdy z nas rusza się w innym stopniu. Jeśli pracujesz na tzw. home office czy wykonujesz pracę siedzącą nawet jeden czy dwa treningi w skali tygodnia będą dużą zmianą. Jeśli pracę fizyczną różnicę zrobią trzy czy cztery treningi.

Jak ułożyć własny plan treningowy
fot.unsplash.com

Zacznij powoli od jednego lub dwóch treningów w skali tygodnia. Z czasem, gdy przyzwyczaisz do tego swoje ciało i swój organizm możesz uderzać po więcej. Lepiej jest robić małe kroczki niż spróbować zrobić duży, upaść się i nie podnieść, prawda? Powoli do przodu!

Gdzie szukać ćwiczeń?

Ćwiczenia znajdziesz tak naprawdę wszędzie. Na Facebooku, na Instagramie, na TikToku, na Pintereście czy na Youtube. Social media to kopalnia wiedzy i kopalnia cennych wskazówek. Znajdziesz tam nie tylko ćwiczenia, ale i całe plany treningowe czy też jadłospisy na każdy dzień tygodnia. My wybraliśmy dla ciebie kilka tych najbardziej popularnych i tych, które są uważane za najlepsze i najskuteczniejsze.

Odsyłamy cię do naszych tekstów z treningami pośladków i treningami brzucha, znajdziesz tam wiele fajnych filmików.

Jak ułożyć własny plan treningowy?

Czas na plan treningowy – jak go stworzyć?

  1. Rozgrzewka – obowiązek przed treningiem. Znajdź taki filmik, który trwa mniej więcej 10-15 minut. Poprawi on elastyczność twoich mięśni, rozgrzeje cię i uchroni przed potencjalnymi kontuzjami.
  2. Forma ćwiczeń – płaski brzuch? Jędrna pupa? Wybierz partię ciała, którą chcesz wyrzeźbić. Jeśli planujesz odchudzanie z całego ciała, wybierz treningi, które angażują wszystkie twoje mięśnie.
  3. Intensywność treningu – jak już wcześniej wspominaliśmy, nie rzucaj się na głęboką wodę. Dobierz trening do tego, jaka jest twoja obecna forma i jakie aktywności fizyczne ci towarzyszą. Tyczy się to nie tylko czasu treningu, ale i ilości serii czy powtórzeń.
  4. Czas trwania – kolejny aspekt to długość treningów. Możesz wybrać sobie np. 3-4 filmiki, które łączne dadzą ci np. godzinę lub wybrać 3-4 filmiki i ćwiczyć jednego dnia z jednym, drugiego dnia z drugim, trzeciego z trzecim itd. Nie zamęczaj się, ale też pamiętaj, ma to być dla ciebie wyzwanie.
  5. Częstotliwość treningów – ostatnia kwestia to coś, co przed chwilą poruszaliśmy. Dobierz ilość treningów w skali tygodnia pod indywidualne potrzeby.
Jak ułożyć własny plan treningowy
fot.unsplash.com

Mam plan treningowy i co dalej?

Teraz zostało już tylko zapisanie planu treningowego w miejscu do którego będziesz mieć dostęp. Możliwości jest sporo:

  • kartka papieru powieszona w widocznym miejscu,
  • zeszyt czy bullet journal,
  • specjalny notes do notowania aktywności fizycznych i wagi,
  • aplikacja w telefonie (kalendarz, notatki, Notion),
  • kalendarz w laptopie,
  • excel,
  • word.

Fajnie, jakbyś miała opcję odhaczania sobie każdego wykonanego treningu, będzie cię to wtedy dość mocno motywowało. My od siebie polecamy bullet journal, a raczej osobny notes to zapisywanie wszystkich rzeczy związanych z treningami, aktywnością fizyczną, spadkami wagi itp. Masz to zawsze pod ręką i jest to świetna forma motywacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here